Sports World cup), 미국 주도의 CPL(Cyberatheletes Professional League)등 각종 국제리그가 치러지고 있는 명실상부 한 하나의 스포츠문화이다.
★국내 프로 e-sports 시장규모 전망 (단위 : 억원)
연도
2004
2005
2007
2010
증가율(%)
시장규모
267
395
774
1,207
28.6
※출처 : 삼성경제연구소, e-sports산업의 현황과 발전
professional soccer team
a. won the regular league in 2005
b. won the victory in the semifinal of play-off in 2005
c. entered PO6 in 2009
D. Interview with Ahn Jong Bok CEO (attach connected documents at the back of the report)
a. The teams which you want to do benchmarking
- Manchester United(UK)-A team which create 12억 per one p
Professional football in Korea began in 1983 with two professional teams(Hallelujah, Yukong) and three amateur teams(POSCO, Daewoo, Kookmin Bank) forming the nucleus of what is now the k-league
Promotion strategy
Ongoing World cup
Raising hometown fans
Sportainment = sports + entertainment
Media advertisement about K-league
SK Wyverns family marketing.
Amusement park for chil
1. 주제선정이유
우리가 게임산업과 문화라는 수업을 들으면서 과연 게임을 산업과 문화라고 부를 수 있는 점들이 얼마나 있을까에 대해서 한번 생각을 해 보았다. 산업과 문화라고 부를 수 있는 것들은 어떤 것들이 있을까 하고 알아보던 도중에 산업과 문화라고 부를 수 있다면 오늘날 소위 문화콘
Ⅰ. Korean professional baseball
1. Background
In military government period, government made 3S(screen, sex, sports) policy and encourage people to do it in order to decrease the number of participation of protests for liberalization, overthrowing military government, liberal democracy. Former president Chun duhwan, ordered commanded "try to do professional sports" Therefore, Lee hoyeon and L
(Marketing of the Sports)
이는 스포츠 경기 자체를 하나의 상품으로 간주하여 이 스포츠 경기를 사업화하여 얼마나 효과적으로 판매하느냐에 초점이 맞추어져 있다. 즉, 스포츠 경기에 대한 고정팬의 확보 등을 통한 관중수입의 제고, 관련 제품의 라이센싱 사업, 중계방송권의 효율적인 협상, 다양한
1. 게임시장
1) 세계 게임시장 동향
세계 게임시장에서 Off-line으로 즐기는 게임, 즉 PC 게임, 기존의 콘솔게임, 아케이드 게임 등은 성장률이 낮거나 포화되어 있는 반면, On-line 게임은 유무선 인터넷 인프라의 확산과 망의 고도화로 인해 앞으로 성장 가능성이 높을 전망이다.
(1). 세계 게임시장
Baseball club marketing why important?
fans of baseball are growing up because they play well recentrly
we can find out that baseball began to be popular since 2006year
if we look at the this graph. this graph show us fan growing up.
it's been grew up six this year
But ,they don't get benefit though
Official record is surplus but In fact, it is deficit
we will discuss ab
3. Situational analysis of Heineken
○ 4P Analysis
Product
Heineken is defined to be a product as a collection of physical, psychological and symbolic attributes that collectively yield satisfaction, or benefits, to a buyer or user. Taste and quality of Heineken never change wherever users enjoy in the world. Heineken which presents in all over the world has the same as the original beer
Globalization !!!
Development of global media
- broadcasted all over the world
- increased awareness
- result in “dual” support behavior
ex) 경남 FC and Manchester United
Recruiting international players
- increased interests
Government taxation checkups
-Clubs’ financial statements regarding taxation will be reviewed by Sports Governing Body.
- Intro